1.Урядовий сайт для юних громадян
Відвідавши Урядовий сайт для юних громадян ти зможеш дізнатися більше про владні повноваження, державу, права та обов’язки громадян. Також ти знайдеш поради, які допоможуть знаходити вихід зі складних життєвих ситуацій.
(Посилання активні, клікни на назву нижче)
Про владу Мій Уряд Історія державної влади Екскурсія Будинком Уряду Моя Україна Школа громадянської освіти Ігри та конкурси
Закон України Про освіту
(Набрання чинності 28.09.2017)
Розділ V ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
Стаття 42 Академічна доброчесність
1. Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання.
2. Дотримання академічної доброчесності педагогічними, працівниками передбачає :
- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
- об’єктивне оцінювання результатів навчання
3. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей
4. Порушенням академічної доброчесності вважається:
- списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
- обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу
Формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування.
6. За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
- повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми.
Розділ VI УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Стаття 53 Права та обов’язки здобувачів освіти
1.Здобувачі освіти мають право на:
-навчання впродовж життя та академічну мобільність;
-якісні освітні послуги;
-справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
-відзначення успіхів у своїй діяльності;
-свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
-безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
-повагу людської гідності;
-захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
-користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі
- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
-інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення. інші необхідні умови для здобуття освіти.
3. Здобувачі освіти зобов’язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності),
- дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.
4. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки,
передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
Стаття 54. Права та обов’язки педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу
1. Педагогічні,
науково-педагогічні та наукові працівники мають право на:
-академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від
втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний
вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
-педагогічну ініціативу;
-розроблення та впровадження авторських навчальних програм,
проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик
компетентнісного навчання;
-користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою,
культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та
послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти
відповідно до спеціальних законів;
-підвищення кваліфікації, перепідготовку;
-вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти,
установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють
підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються
в освітньому процесі та науковій діяльності;
-відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
-справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної
діяльності;
-захист професійної честі та гідності;
-індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу)
діяльність за межами закладу освіти;
-творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу
на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
-забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити
для індивідуального і кооперативного будівництва;
-забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями
у порядку, передбаченому законодавством;
-безпечні і нешкідливі умови праці;
-подовжену оплачувану відпустку;
-участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
-участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
2. Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники
зобов’язані:
-постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний
рівні та педагогічну майстерність;
-виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти
передбачених нею результатів навчання;
-сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню
навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
-дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її
дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
-дотримуватися педагогічної етики;
-поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх
учасників освітнього процесу;
-настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до
суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості,
патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
-формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності
додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і
територіальну цілісність України;
виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та
державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей
України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та
навколишнього природного середовища;
-формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння,
миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними
групами;
-захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від
будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та
гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що
завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, - запобігати вживанню
ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв,
наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
-додержуватися установчих документів та правил внутрішнього
розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.
3. Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають
також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним
договором, трудовим договором та/або установчими документами закладу освіти.
4. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього
процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими
документами закладу освіти.
5.
Відволікання педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників від
виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених
законодавством.. Стаття 55
Права та обов’язки батьків здобувачів освіти
1. Виховання
в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права
та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.
2. Батьки здобувачів освіти мають право:
захищати
відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
звертатися
до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
обирати
заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної
освіти;
брати участь
у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними
до органів громадського самоврядування закладу освіти;
завчасно
отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові
педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження,
обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
брати участь
у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального
навчального плану;
отримувати
інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей
(дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості
освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
3. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:
виховувати у
дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та
етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих
і довкілля;
сприяти
виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею
результатів навчання;
поважати
гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників
освітнього процесу;
дбати про
фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички
здорового способу життя;
формувати у
дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між
усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками
різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного
соціального походження, сімейного та майнового стану;
настановленням
і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей,
зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності,
працелюбства;
формувати у
дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України,
захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
виховувати у
дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних,
історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного
надбання України;
дотримуватися
установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також
умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
4. Держава
надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків,
захищає права сім’ї.
Органи
державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків
виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських
переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні
переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно
порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього
процесу.
Немає коментарів:
Дописати коментар